|
Hoi,
Pony's zijn paarden, maar paarden zijn niet
altijd pony's. De ogen van de hoefdieren zitten vooral aan de zijkant van hun hoofd. Denk jij dat pony's naar voren kunnen kijken?
Ik denk van wel, anders zouden ze overal tegenaan lopen.
De meisjes boven zijn dol op pony's en ja,ja zij wilden al vanaf de eerste tekenles ook een paardenlied maken. Wat schrijf ik?
Hun lied gaat over pony's en het refrein gaat zo:
Kapitein en Marley, Wesley en Brix.
Dat zijn de beste pony's.
We vinden ze heel lief.
In januari zijn meer schilders op zolder portretten gaan maken. Zowel zelfportretten als portretten van een ander. Als ze klaar zijn kan je ze op deze pagina vinden.Hieronder zie je alvast portretten in de maak. Die van Miley zelf is helemaal af.
|
|
|
|
Miley maakte ook een zelfportret met acrylverf op doek.
De regenboogkleuren schildert ze met aquarelverf.
|
|
|
|
|
Houten vliegtuig
Zoeken, zagen, schroeven, plakken en draaien.
Past het wel of niet?
Hoe hangt-ie aan draadjes?
Met één oogje valt het luchtschip naar voren of achter.
De oplossing:
Twee draden aan de vleugels.
Hoog boven de wolken,
vlieg ik door de lucht.
gevleugelde groet van Daniël
|
|
|
Lichttoren
Veronika plakte en knipte haar
lichttoren
voor in de nacht.
Wil jij ook een
nachttoren maken?
|
|
|
|
Huisdieren
De twee honden links zijn twee Griekse overlevers, die het geluk hebben gehad in een goed gezin te zijn opgevangen.
De hond rechts kan nauwelijks meer iets zien. Mariëlle schilderde hem en wat heeft-ie een lieve snoet. |
|
|
Sprookjes
De geheime opdracht van Sinterklaas wacht op jouw leesgraagte. Ontdek waarom eenhoorns in de loop van de tijd zo klein zijn geworden en loop mee in een ondergronds gangenstelsel in Schotland.
Leestijd: 120 minuten.
Viola's reizen krijgt een nieuwe letterjas. Zonder zolen de wereld in. Was het in 1987 een theatervoorstelling voor kinderen. Momenteel maak ik er een nieuw verhaal van, niet alleen voor de kleintjes. Hier kan je het begin lezen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maandpagina: februari 2024 |
|
©Copyright2024 Atelier Liza
|
|
|
|
|
|
|
|